Studiu: Cât de mult plătesc românii pe reparaţiile auto?



Parcul auto din România a crescut spectaculos în ultima perioadă. Avem un parc de peste 4,5 milioane de maşini mai noi sau mai vechi. Maşini care, din păcate, se mai şi strică... şi de acolo începe calvarul. Nu cunoşti un meseriaş bun că mi-a căzut o planetară. Sau pentru maşinile ceva mai noi – nu cunoşti un service ok că la ălă de marcă m-au jupuit data trecută şi dacă dau din nou 10.000 de lei pe reparaţie nu mă mai primeşte nevasta acasă.

Prietenii noştri de la VeziCâtFace, au realizat un studiu cu ajutorul nostru, al proprietarilor autoturisme din România, care arată că în medie un român plăteşte anual peste 1000 de lei pe reparaţiile maşinii. Costul diferă, evident, în funcţie de tipul pieselor de schimb utilizate, dar şi de locul unde se face reparaţia.

Majoritatea covârşitoare a şoferilor, adică peste 80% îşi repară maşina în service, 15% apelează la un mecanic particular şi acesta este cazul maşinilor ceva mai vechi în timp ce doar 5% se ocupă singuri de reparaţii. Vă mai amintiţi cum era înainte de '89? La fiecare sfârşit de săptămână toţi posesorii de Dacii reparau câte ceva indiferent dacă maşina avea sau nu probleme.
Dar să revenim la studiul nostru. Cei care aleg să îşi repare singuri maşina au un cost mediu anual de 782 lei. Spre comparaţie, costul mediu la un service este de 1270 lei, iar la un mecanic particular de 935 lei. Atenţie, costul cu reparaţiile nu include şi reviziile anuale şi costul anvelopelor.

O maşină din România stă în medie 4 zile "pe bară" anual

Această durată diferă şi în funcţie de locul unde se face reparaţia. Spre exemplu, dacă proprietarul se ocupă singur de reparaţie, aceasta durează în medie aproape 5 zile, pe când dacă va merge într-un service, durata va scădea la 4 zile pe an. Iar la această ultimă variantă s-ar putea primi şi o maşină la schimb cât cea defectă este în service.

Piesele de schimb originale măresc costul reparaţiei cu 22%

Costul mediu al reparaţiilor auto realizate de români într-un an este de 1120 lei. Acest cost diferă însă în funcţie de tipul pieselor de schimb utilizate. Astfel, costul mediu anual al reparaţiei folosind piese aftermarket este de 965 lei, mai mic cu peste 100 lei faţă de costul reparaţiei cu piese din dezmembrări (1085 lei).
Cel mai mare cost îl au cei care folosesc piese originale, aceştia ajungând să plătească anual 1180 lei pe reparaţii.

Femeile plătesc mai mult pe reparaţii decât bărbaţii

Costul mediu anual al reparaţiilor este de 1100 lei pentru bărbaţi şi 1200 lei pentru femei. Această diferenţă se poate explica şi prin faptul că 6% dintre bărbaţi aleg să îşi repare singuri maşina.
De asemenea, şi numărul de zile de reparaţii pe an este mai mare în cazul femeilor. Maşinile acestora au nevoie în medie de 5 zile de reparaţii pe an versus 4 zile în cazul bărbaţilor.
Studiul a fost realizat pe un număr de 1719 respondenţi din România şi are o marjă de eroare de +/- 2%.

SHARE

About Stelian Muscalu

Nu voi fi un om obisnuit, pentru ca am dreptul sa fiu extraordinar (Peter O'Toole)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu