Maşină sport, consum 2,5l/100km. Acum şi în România


Am povestit ieri despre i3. A sosit rândul i8. Despre mașina asta aproape că nu-mi vine să spun nimic, v-aș arăta doar poze. Sunt spectaculoase, pentru că mașina este spectaculoasă. 


Probabil vă întrebați ce înseamnă spectacol în accepțiunea mea. Păi spectacol înseamnă o mașină care prinde suta în mai puţin de 4.5 secunde. Nu vă grăbiți cu aprecierile pentru că nu mi-am terminat ideea. Performanța asta aduce un consum de doar 2.5 litri/100 km. Asta numesc eu spectacol. Acum e liber la comentarii :-).

 Are niște linii după care o să întoarcă privirea chiar și cel mai necunoscător în ale mașinilor. I3 este un spectacol pe 4 roți. Este mașina care te scoate în evidență.

Despre BMW i8 vă pot spune că este un automobil sport cu adevărat revoluţionar – oferă performanţe dinamice remarcabile alături de un consum comparabil cu cel al unei compacte de oraş. Mașina este plină de tehnologie d ela un cap la altul. UN exemplu în acest sens fiind implementare de serie a farurilor Laser care ulterior au fost împrumutate și pe seria 7.

Succesul unei mașini sportive constă și în greutatea ei. De aceea pentru I8 s-au folosit materiale ultrauşoare ce includ utilizarea “gorilla glass” pentru lunetă. Caroseria cu design extraordinar asigură un coeficient aerodinamic imbatabil în segmentul automobilelor sport, de numai 0.26, deşi modelul nu foloseşte nici un element activ de caroserie.

Sistemul hibrid plug-in al BMW i8 cuprinde un motor pe benzină, cu trei cilindri, tehnologie BMW TwinPower Turbo - dezvoltă 231 CP şi un motor electric sincron ce oferă 131 CP. Un al doilea motor electric pe puntea spate funcţionează ca starter pentru propulsorul pe benzină şi asigură un plus semnificativ de cuplu şi un răspuns instantaneu pe acceleraţii. În plus, acesta poate funcţiona ca generator, asigurând-se că automobilul dispune mereu de resurse de energie pentru motorul electric faţă şi de puterea totală de 362 CP, în orice stil de condus. Când nu este solicitat 100%, motorul pe benzină creşte automat puterea şi o foloseşte pentru antrenarea generatorului, astfel că reprizele de acceleraţie nu sunt influenţate negativ de perioada de încărcare.

La echilibrul excelent între plăcerea condusului şi economia de combustibil contribuie şi masa redusă a automobilului - 1,485 kg, dar şi coeficientul de rezistenţă aerodinamică deosebit de bun pentru un automobil sport: 0,26.

În modul integral electric, cu emisii zero, BMW i8 are o viteză maximă de 120 km/h şi o
autonomie de 37 de kilometri în ciclul de testare EU. În funcţie de modul de reîncărcare a acumulatorului litiu-ion - la o sursă casnică de curent, la un panou BMW i sau la o staţie publică de realimentare, timpii de încărcare variază între mai puţin de două ore şi până la trei ore. În modul Sport, BMW i8 oferă o acceleraţie în reprize de la 80 la 120 km/h în 2,6 secunde. Viteza maximă, limitată electronic, este de 250 km/h.

Există în general o temere a șoferilor în privința stațiilor de încărcare. Însă atât BMW i3, ca automobil de oraş, cât şi BMW i8, ca automobil sport plug-in hybrid inteligent, pot fi utilizate la potenţialul maxim chiar şi folosind numai o sursă de încărcare, cea de acasă. Acest aspect a fost relevat în urma unui studiu amplu efectuat de BMW Group în Berlin, pe un eşantion de câteva zeci de utilizatori privaţi de modele electrice. Deşi la acea perioadă existau 33 de staţii publice în oraş, mai mult de 1 din 2 utilizatori nu le-au folosit nici măcar o dată, bazându-se, în mare parte, pe accesibilitatea încărcării de acasă.
Conform ciclului de consum al normelor europene, emisiile de CO2 ale noului model sunt de numai 49 g per km, ceea ce corespunde unui consum de numai 2,1 litri per 100 km. În traseele cotidiene tipice, cu acumulatorul încărcat la maximum la început, BMW i8 poate realiza un consum de combustibil mai mic de 5 l/100 km în deplasările urbane. Dacă drumul include condus extraurban sau autostradă, se poate realiza un consum mai mic de 7 litri. Chiar şi în deplasările pe distanţe lungi şi la viteze ridicate, conducătorii pot menţine consumul de combustibil sub 8 l/100 km. Per total, consumul de carburant al modelului hibrid plug-in este cu aproximativ 50% mai mic decât al automobilelor sport cu propulsie convenţională.

Prețul pentru o astfel de mașină pleacă de la 111.500 Euro. În continuare câteva imagini cu I8

 



SHARE

About Stelian Muscalu

Nu voi fi un om obisnuit, pentru ca am dreptul sa fiu extraordinar (Peter O'Toole)
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu