MotoGP 2015 review - partea a 2a


Sezonul MotoGP 2015 a fost al 67lea organizat de către F.I.M. (Fédération Internationale de Motocyclisme). 

Prima parte a sezonului a fost dominată de către Valentino Rossi care a reușit să se claseze pe podium în toate cele 6 curse. 

7 Barcelona Catalunya

Aleix Espargaro a obținut primul pole-position pentru echipa Suzuki de la revenirea acesteia în MotoGP. Din păcate pentru el în cursă nu a avut la fel de mare succes, căzând și abandonând cu doar 5 ture înainte de final.

Cursa s-a terminat cu un abandon și pentru Marc Marquez.

În schimb cei 2 piloți Yamaha au înregistrat o dublă - cu Lorenzo terminând primul, Rossi al 2lea, fiind urmați la mare distanță de către pilotul Honda Dani Pedrosa. 





8 Assen, Olanda

Supranumit catedrala MotoGP, circuitul de la Assen a fost întotdeauna unul din preferatele doctorului. 
Și Rossi ne-a arătat că în continuare se simte foarte bine la Assen, reușind primul pole-position al sezonului, dublat de victoria în cursă. 

Cursa a fost dominată de duelul permanent dintre Valentino Rossi și Marc Marquez. Totul a culminat în ultima șicană a ultimului tur când cei 2 piloți s-au ciocnit în urma unei manevre disperate a lui Marc. Rossi a fost împins în afara circuitului, dar a reușit cumva să își croiască drum prin pietriș spre o nouă victorie fantastică. 
Deh, doctorul e bun la moto-cross, doar se antrenează mereu pe circuitul de la ferma sa. 

Podiumul a fost completat de către Jorge Lorenzo care a făcut o cursă modestă după ce reușise 4 victorii la rând în cursele precedente. 

S-ar putea ca incidentul de la sfârșitul cursei să fi însemnat începutul războiului dintre Rossi și Marquez. Până atunci părea că sunt cei mai buni prieteni, Rossi l-a susținut întotdeauna pe Marquez, ba s-a ocupat și de promovarea mărcii MM93 (în mod oficial). La sfârșitul cursei cei 2 și-au vorbit prietenește, dar ceva s-a întâmplat după aceea pentru că la conferința de presă deja relația se răcise.





9 Sachsenring, Germania

O cursă fără mare istoric, dominată cap coadă de către piloții Honda. 
Marc Marquez a obținut pole-position-ul și apoi a câștigat și cursa, iar colegul Dani Pedrosa s-a clasat pe locul 2.

Piloții Yamaha au terminat pe următoarele locuri, Rossi reușind un nou podium.
În schimb Lorenzo a reușit o nouă cursă mediocră. Deși la început a condus și a încercat să se detașeze, până la urmă a fost depășit atât de piloții Honda cât și de către coechipierul Rossi și n-a putut decât să se uite cum cei 3 se îndepărtează.

De notat că speranțele echipei Ducati au început să se năruie încet, dar sigur. 







10 Indianapolis 

Indianapolis este un alt circuit faimos, de data aceasta pentru cursele de NASCAR și IndyCar.

Marc Marquez poate fi supranumit și Captain America pentru că se descurcă foarte bine pe circuitele americane. N-a fost altfel nici de data aceasta, Marquez dominând weekend-ul atât în calificări cât și în cursă. 

Dar nici Lorenzo n-a fost departe. A dominat aproape toată cursa. Totuși, la final, casca lui cu grafica de cosmonaut nu l-a ajutat să-și păstreze prima poziție fiind depășit de către ”extraterestrul Marquez.

Rossi a muncit din greu pentru ultima treaptă a podiumului. A dus o bătălie de uzură cu Dani Pedrosa. Până în ultimul tur oricare dintre cei 2 ar fi putut să urce pe acea treaptă, dar până la urmă doctorul a găsit un mic boost și a terminat în fața lui Dani.







11 Brno, Cehia

O altă cursă pe care Lorenzo a câștigat-o în stilul lui caracteristic - a plecat primul, a terminat primul și a condus în fiecare tur.

Marc Marquez a trebuit să se mulțumească cu locul 2, neputând să emită nicio clipă pretenții la victorie.

Rossi a bifat un nou podium. S-ar fi putut spune că este sezonul perfect pentru el pentru că a obținut 11 podiumuri din 11 posibile.

Totuși Lorenzo l-a egalat în clasamentul general și a urcat pe primul loc datorită numărului mai mare de victorii. 
Sezonul era departe de a fi încheiat, dar ce-l îngrijora mai tare pe Valentino și pe fanii săi era forma deosebit de bună pe care Lorenzo a arătat-o la Brno. Părea că e imposibil de bătut.






12 Silverstone, Marea Britanie

Deși Marc Marquez a obținut pole-position și la Silverstone se părea că Lorenzo are șanse foarte mari să transforme din nou acest circuit în ”Lorenzo's Land” și că nimic nu-l poate împiedica să se îndepărteze de Rossi în clasamentul general.

...Nimic cu excepția ploii. Și minunea s-a întâmplat. A început ploaia (mă rog, în Marea Britanie nu e chiar o minune să plouă).

Pe pistă udă Rossi se simte ca peștele în apă. Nu numai că speranța a revenit, dar s-a și concretizat într-o nouă victorie, a 4a a sezonului.

Cea mai mare surpriză a furnizat-o Danilo Petrucci care a reușit să termine pe locul 2 după ce a făcut o cursă absolut fantastică. A fost atât de bun încât la un moment dat a lăsat impresia că o să-l prindă din urmă pe Valentino și o să câștige cursa fără probleme. Dar Petrucci s-a speriat de propria performanță (conform declarațiilor sale) și a zis că e mai bine să se mulțumească cu locul 2 decât să riște nebunește.

Dacă Rossi a înregistrat a 4a victorie a sezonului, Marc Marquez a înregistrat și el al 4lea abandon datorită unei căzături.

Ploaia este kriptonita lui Lorenzo. Pe pistă uscată este un pilot magnific, când începe să plouă devine un pilot mediocru. Așa s-a întâmplat și acum.
Doar că Lorenzo a pus performanța slabă pe seama căștii - pentru că viziera s-a aburit și n-a mai putut să vadă bine.
Nici nu știu ce să zic. A avut Lorenzo ghinion cu viziera? S-au a avut noroc cu carul? Pentru că în spatele lui debutantul Jack Miller l-a secerat pe Carl Crutchlow, iar cei 2 erau cât pe ce să-l doboare și pe Lorenzo. Și n-a fost singurul incident. Lorenzo a scăpat ca prin urechile acului și după un acroșaj cu Pol Espargaro.




SHARE

About Radu Rosulescu


    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu